Tara Fallaux

Tara Fallaux studeerde zowel film al fotografie aan verschillende kunstopleidingen in Nederland en in de Verenigde Staten.

Tijdens het FotoFestival Naarden is haar werk te zien in de Grote Kerk.

Over haar serie:

De Chinese maatschappij staat bekend om zijn strenge sociale regels en traditionele opvattingen omtrent het huwelijk onder de oudere generatie. Tegelijkertijd is China de afgelopen decennia in rap tempo veranderd naar een kapitalistische maatschappij met een totalitair regime. Het idee dat alles maakbaar, mogelijk en te koop is, is de norm geworden, maar de traditionele opvattingen blijven. 

Wie na haar 27ste nog niet is getrouwd, wordt ‘vergeelde parel’ of ‘left over woman’ genoemd. Hoe staat de jongere generatie hier tegenover? Tara was vooral benieuwd naar jonge moderne Chinese vrouwen. Hoe denken zij over hun lotsbestemming en wat zijn hun verlangens? De twintigjarige Poppy is een voorbeeld van een nieuwe generatie vrouw die zich probeert te ontworstelen uit het keurslijf van traditionele verwachtingen tegen een achtergrond van de Chinese droom en de maakbare wereld waarin zij leeft.

Tara Fallaux - FotoFestival Naarden